Fulltime
Open
23 april 2025

Operations Agent Import / Customer Service – Luchtvracht

Beschrijving

Als Operations Agent Import ben jij verantwoordelijk voor een vlekkeloze afhandeling van onze luchtvracht-importzendingen. Jij bewaakt het hele proces: van het boeken van vluchten, het regelen van douaneaangiftes tot het informeren van klanten over de voortgang van hun zending. Jij zorgt dat alles klopt — op tijd, correct en volgens de regels.
Wat ga je o.a. doen?
  • Volledige coördinatie, planning en monitoring van luchtvracht-importzendingen.
  • Zorgen voor de diverse douaneaangiftes en tijdige aanwezigheid van alle benodigde documentatie.
  • Organiseren van leveringen / pick-ups bij externe transporteurs en controleren van de voortgang (Track & Trace).
  • Actief en proactief informeren van klanten over status, bijzonderheden, levertijden, extra kosten of afwijkingen.
  • Correcte administratieve afhandeling en facturatie van dossiers.
  • Back-up voor exportwerkzaamheden bij afwezigheid van collega’s (indien nodig).
Naleven van veiligheidsvoorschriften, kwaliteitsstandaarden en interne protocollen.

Vereisten

Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare importfunctie binnen luchtvracht/logistiek.
Kennis van douaneprocedures, wet- en regelgeving rondom luchtvracht en importdocumentatie.
  • Goede beheersing van Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Oplossingsgericht, proactief en communicatief sterk.
  • Flexibel en zelfstandig, maar ook een teamspeler die graag samenwerkt.
  • Woonachtig binnen een straal van 20 km van Aalsmeer.
  • Bereidheid om jezelf te blijven ontwikkelen binnen de logistieke sector.

Voordelen

  • Een uitdagende importrol in een snelgroeiend, internationaal opererend bedrijf.
  • Een nauwe samenwerking met gedreven en enthousiaste collega’s in een informele werksfeer.
  • Uitstekende doorgroeimogelijkheden binnen de logistieke sector.
  • Salaris tussen €2.700 en €3.500 bruto per maand, afhankelijk van leeftijd en ervaring.
  • 25 vakantiedagen (op fulltime basis) + 8% vakantiegeld.
  • Pensioenregeling en reiskostenvergoeding.
  • Standby-vergoeding.

Yvonne Middelkoop

HRM | Teamleader Finance

Background

Logistiek zonder stress, is binnen handbereik

Neem contact met ons op of vraag meteen een offerte aan. Wij zorgen voor een zorgeloze oplossing.